Scrapping-marathon i Haninge!

Här kommer bilder på resultatet från vår pysselhelg:

LO nr. 1



Först ut blev en LO med Wilma.
Ramen kring fotot har jag klippt ut med mönstersax och på kanten har jag kladdat på lite glitterlim för att plocka upp det glittriga som finns i pappret. Rubriken är thickers.

LO nr. 2



"du har nyckeln till mitt hjärta"

 

En LO som jag scrappat efter en skiss, temat har jag knyckt från en LO som syrran scrappade för ett tag sedan. Jag har använt samma papper att klä trähjärtat med som nyckeln sitter på, skylten som rubriken är skriven på och textrutan. Textrutan har jag gjort själv genom att klippa kanten med mönstersax, linjera med brun penna och göra hål i kanten och sedan färga in kanterna. Tanken är att det ska se ut som en anteckningsblocks sida.

LO nr. 3



...blev en LO med Elliot som gör sin allra första läxan. Pappret hade jag sen innan, tyckte det passade så bra till temat. Ettan har jag skurit ut ur ett brunt cardstock, bokstäverna är chippboards i kartong som jag har färgat in med brun stämpeldyna, förutom A:et som jag klätt i samma papper som cirkeln är utskuren i. Jag har (mammas idé) skrivit lite tal i rutpappret för att bygga på läx-temat, självklart är talen rättade med röd penna :-D.

  

LO nr. 4



Ja, fanns det något annat att skriva på denna LO än just "söt när du sover".

LO nr. 5



"En liten kille full med BUS"...



LO nr. 6



My STAR.....
Ja, nu börjar jag väl snart bli en "riktig" scrappare... hittade detta fina papper mes stjärnor.... var ju såklart tvungen att göra en stjärn-LO :-D har dock inte riktigt kommit dit ännu att jag då först tar ett kort på sonen i hans stjärnbody.... men det kommer säkert :-D.
Hade ett så fint blått cardstock som jag använde som botten, hade dock inga matchande dekos men däremot en matchande stämpeldyna så jag färgade helt enkelt in bokstäver och knappar med min stämpeldyna. Har gjort en visuell cirkel som Helena säger att det heter....

 

LO nr. 7



"Vilgot och FILTEN" .... var ju såklart tvungen att göra en LO om Vilgots kära snuttefilt, det betyder ju ALLT för honom. Hade ett så fint papper med tåg på som fick bli temat på LO´n. Fotomattan har jag ritat konturern av ett tåg av i överkant som jag klippt ut (tack helena för idén), nederkanten har jag klippt med mönstersax, ska symbolisera tågets hjul.


Ja detta var vad jag lyckades knopa ihop under helgen, är ju ännu  nybörjarde på detta så ni får hålla tillgodo.

Kram Milla

Kommentarer
Postat av: Helena

Fantastiskt, vilken skörd av vackra skapelser! De är verkligen så olika oxå, du har många strängar på din lyra! De börjar bli några stycken du har gjort nu, dax att hitta det perfekta albumet! Har du räknat dem alla förresten, får se vem som har rätt, jag tror du gjort fler än du tror nämligen. Själv har jag snabb-scrappat en lo här och nu. Det måste vara rekord, tror den tog en halvtimme. Får se om jag hinner lägga ut den innan jag ska hämta Leia, börjar längta rejält efter henne nu!



Puss puss

2008-11-03 @ 14:36:26
URL: http://madebyhelena.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är helt fantastisk. Jag älskar din stil på dina LO's - jag har massor att lära av dig (och av Helena) - ni är mina pysselidoler!

2008-11-07 @ 08:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0