Pyssla med barnen!

Jag har gjort en ny kategori som heter just "pyssla med barn". Tänkte jag skulle lägga ut lite tips på lämpligt pyssel som man kan göra tillsammans med sitt/sina barn. För det är ju faktiskt något som jag är rätt så bra på :). Jag pysslar och knåpar rätt mkt ihop med mina kids. Om jag har försått det rätt så finns det rätt många päron som gärna skulle vilja pyssla tillsammans med sina älsklingar men känner att tiden inte räcker, barnen tröttnar fort eller nått annat som hindrar. Den erfarenheten jag har är att det gäller att hitta pyssel som passar barnets ålder och att inte hålla på för länge samt att inte ha så höga förväntningar. Tex så bör man inte köpa dyrt pyssel material för att sen stå och få ont i magen när man ser sin lille älskling klippa sönder ark efter ark med svindyra glittermärken. Leta runt på andra ställen än pyssel affärerna efter hobby material till barnen. Ikea har tex billigt färgat papper, Daniel köpte nyligen billigt kartong papper och glitterlim på Lidl, Ica maxi får ofta in partier med bra pyssel grejjor till barnen. Leksaksaffärerna kan också ha billigt och kul pyssel för barn.

Så min uppmaning till er alla pyssliga mammor (misstänker att jag har rätt få pappor som läser denna bloggen ;)) är att "Pyssla med barnen" för det är både roligt och givande. Jag är ju inte alls lek-mamman som helst ligger på golvet och kör bilar eller byter kläder på barbie dockorna. Men att sitta och klippa och klistra med barnen vid köks bordet medan jag dricker och kopp kaffe det gör jag mer än gärna.

Så håll utkik, tips kommer inom kort här på denna blogg :D

kram pysselmamman Milla

Kommentarer
Postat av: Angelica

Gud va bra! Precis vad jag behöver. Lilla E nöjer sig med att klippa klippa och klippa men den stora är det lite värre med...

2009-01-20 @ 16:03:57
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Helena

Va kul, jag håller med spänning utkik efter pysselförslag. Får nog (tyvärr) vänta några år innan jag och Leia kan pyssla tillsammans däremot....men det ser jag verkligen fram emot.



En annan pysselmamma :-)

2009-01-21 @ 00:12:38
URL: http://madebyhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0