Pysseltips!

Jag lovade ju i ett svagt ögonblick att jag skulle komma med lite tips på pyssel passar att göra tillsammans med barnen. Här hemma har mina barn kommit in i ett riktigt pysselstimm just nu, det målas, klipps och limmas för fullt.

Måste bara tipsa er om att det finns jättefina och billiga pysselgrejjor på Ikea nu om inte redan sprungit på dem. Det finns hela kit med papper, kuvert och ramar att köpa, sen har de även små lådor och fotoramar som är perfekta för barnen att måla eller klä med papper och sen deckorera. Dessa går åt som smör här hemma hos oss, så jag måste nog till ikea snart igen och köpa på mig ett nytt lager.



Wilma var på party i fredags hos en flicka i klassen som ska flytta nästa vecka. Tänkte att hon skulle få något litet minne av Wilma så vi pysslade i hop en fotoram och satte in ett skolfoto på Wilma.




Barnens fina askar.....


Kommentarer
Postat av: Helena

Vilka härliga pysselungar du har! Man kan säga att dom har det i blodet! Hoppas att "mina" får samma underbara intresse för att skapa. Ja, Leias har man ju redan sett förnamnet till. När hon kollar och plockar bland mina scrapsaker brukar hon säga "mamma, när jag blir 5 år får jag osså vara med och syssla, VISST?" Självklart hjärtat, ser fram emot att få sitta och pyssla med dig!



Sprang oxå på dessa på IKEA sist. Köpte både runda och fyrkantiga askar. Har scrappat en som kommer på SWE i veckan =)



Kramis!

2009-10-19 @ 14:04:02
URL: http://madebyhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0